Pierwszy etap wymiany za nami!

W niedzielne popołudnie, 30 września 2018 roku, trzynastoosobowa grupa młodzieży z naszego liceum, pod opieką nauczycielek języka niemieckiego – pani Małgorzaty Woźniak oraz pani Aliny Żmudy, wyjechała na wymianę do Niemiec.

Po długiej podróży, w poniedziałek rano dotarliśmy na południe kraju, do Monachium. Na miejscu czekali już nasi partnerzy. Pierwsze nieśmiałe słowa, pierwsze wrażenia… W oczach każdego z nas było widać obawę, ale też ogromną ciekawość, jak to będzie. Jeszcze tego samego dnia, po kilku godzinach odpoczynku, udaliśmy się do Lion-Feuchtwanger-Gymnasium. Koleżanki i koledzy z Niemiec przygotowali dla nas quiz o swojej szkole.
W trakcie tygodniowej wizyty w Niemczech bardzo dużo zwiedzaliśmy. Widzieliśmy wiele ciekawych miejsc m.in. Marienplatz, Viktualienmartk, zamki Linderhof i Neuschwanstein, Oberammergau i Wieskirche. W piątek wybraliśmy się na wspólną wycieczkę na stadion olimpijski, a następnie do muzeum BMW. Mieliśmy również okazję zobaczyć, jak wyglądają lekcje za granicą. Uczestniczyliśmy w zajęciach z łaciny, fizyki i biologii. Weekend spędzaliśmy z rodzinami. Razem z naszymi znajomymi udaliśmy się na uroczyście obchodzony Oktoberfest, na którym każdy z nas świetnie się bawił.
W niedzielę wieczorem nadszedł czas powrotu do Polski. Pożegnaliśmy się z naszymi niemieckimi rodzinami i znajomymi, by w poniedziałek przed południem powrócić do Krakowa. Ale to wcale nie koniec przyjaźni i wspólnej przygody. Przecież widzimy się w Wieliczce już w maju!

Wymiana młodzieży dostarczyła nam wielu niezapomnianych wrażeń. Pozwoliła nam bliżej poznać kraj naszych sąsiadów, jego kulturę, zwyczaje, nowych ludzi i poćwiczyć komunikację w obcym języku. Myślę, że na długo pozostanie w naszej pamięci i przywoła mnóstwo miłych wspomnień.

Justyna Kocwa, 2e

Poniżej link do galerii zdjęć z wymiany

Zorganizowanie pierwszego etapu wymiany szkolnej możliwe było dzięki dotacji finansowej udzielonej szkole przez międzynarodową organizację: Polsko-Niemecką Współpracę Młodzieży w Warszawie.